Aug 25, 2011

Mainan DUNIA

Kes nie bermula satu saat cik LALA & adik-adik menikmati juadah lazat pd waktu malam (makan malam da)

Time tu mmg masak byk jenis lauk tp xbyk pun kuantitinyer..takot berlaku pembaziran (tu kan amalan syaitan)..

Antara lauk-lauk yang dimasak adalah spt di bawah (ececeh ayat cannot gi) :

  • MASAK ASAM PEDAS IKAN (ikan ape ntah, dh kelalen/lupa)
Gambar sekadar utk menghiasi belog cik LALA
  •  AYAM GORENG BEREMPAH
Gambar sekadar utk menghiasi belog cik LALA
  • TEMPE GORENG SAMBAL (eh bukan sambal goreng tempe ke?)
Gambar sekadar utk menghiasi belog cik LALA
  • SAYUR GORENG (jenama sayur pn dh lupe)
Gambar sekadar utk menghiasi belog cik LALA
  • DAN SEBAGAINYER....

Time tu mmg kami semua kebuloq mengalahkan tembolok (tekak) belobang..
Makan..makan..makan..makan lg...

Tetiba c Patin (name adik aku,bkn ikan petin yea) bersuara :

"Ala kak..ikan dh hbs..org belom mkn lg..korang nie.."

Then Iza (adik aku gak) kata : "Nasiblh..kita kn tgh bertanding sape mkn laju..kalau lmbt sndri mau ingtlh..."

Patin berkata lg "Korang tamak...semua nak...itu nak..ini nak.."

Lah tacing lak bdk nie..ade gak yg aku libas guna tapak tgn aku ni kang...Aku pun menyampuk...

"Ape ade hal..lauk nie semua same je..kita makan jap gi keluo menda yg same gak... NI SEMUA MAINAN DUNIA!!"

Dan2 tu adik2 aku tesengih...

Aku kata lagi...

"Yelh, rupa dgn rase je lain..saje je dunia ni mainkn kita..bia kita bertekak hal remeh cenggini..Tulah korang jgn terpedaya..dah2..makan..esok pg dia keluo same je.."
Tahu pun...mmglh setiap makanan nie zat dia lain2 tp makan mlm lauk yg cenggitu aku rase same je..
Lauk pn dh hbs, nk marah2 pn bkn dpt keluokn balik..eh boleh2 tp kene tgu esok! hahahahha....

Ade certain2 part dlm life kita nie kita kene pk itu semua MAINAN DUNIA..kita rasional sket spy keadaan tu akan jd more better..(ini sekadar my pendapat yg xseberap)

**Kdg2 org akan kata itu utk kepuasan diri so dia nk jugak menda tu..tp for me kepuasan xda batas so sampai bile kita xkn puas. Kita kan terus hanyut dgn mainan dunia.. (Readers ade akal dan boleh pk ape yg best utk ur life kn) 

Munchas Gracias Baca Entry Cik LaLa

0 Pengomen:

Post a Comment

Belog Cik LaLa